Kiszona Kapusta Wyjadaczki - Odchudzanie | Jadłospisy | Dieta | Porady
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kiszona Kapusta

Kiszona Kapusta

Przygotowanie30 min.
Czas30 min.
Porcje: 1 4
Kalorie na 1 porcję: 15kcal

Składniki

  • 5 kg białej kapusty
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 5 sztuk liści laurowych
  • 3 sztuki marchewki
  • 5 łyżek soli kamiennej NIEJODOWANEJ

Sposób przygotowania

  • Kapustę poszatkuj, a marchewkę zetrzyj na małych oczkach tarki.
  • Wymieszaj kapustę z marchewką. Chociaż marchewka jest dodatkiem opcjonalnym i nie musisz jej dokładać, jeśli nie chcesz.
  • Do dużego kamionkowego naczynia, słoja, czy małej beczki wkładaj porcjami kapustę i równomiernie posypuj ją solą. Na 1kg kapusty odmierzaj 1 łyżkę soli kamiennej NIEJODOWANEJ! – to bardzo ważne, musi być to sól bez dodatku jodu.
  • Do każdej partii kapusty dodaj 2 ziarna ziela angielskiego i 1 liść laurowy.
  • Każdą partię kapusty z dodatkami bardzo mocno ubij, np. drewnianą pałką ze ściętym czubkiem, czy słoiczkiem wypełnionym solą, by był cięższy. Kapusta powinna zacząć puszczać sok.
  • Po ubiciu odgazuj kapustę nacinając szpikulcem, czy długim nożem.
  • Ostatnią partię po ubiciu nakryj talerzem i przygnieć, np. wyparzonym płaskim kamieniem.
  • Przez 5 dni codziennie odgazowuj kapustę nakłuwając ją jak wyżej. Trzymaj w cieple, nie zakręcaj i pilnuj, by na wierzchu był cały czas sok.
  • Kiedy kapusta w smaku jest już ukiszona po ok 5-7 dniach, możesz przenieść ją w chłodne miejsce.
  • Jeśli chcesz możesz kapustę przełożyć do litrowych słoików, by hyła wygodniej dostępna w czasie zimy.
Udostępnij

Wyjadaczki.pl © 2022 All Rights Reserved