Wakacje all inclusive na diecie - 15 prostych zasad Wyjadaczki Portal Diet
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Wakacje all inclusive na diecie – 15 prostych zasad

Dieta na wakacjach?

Jeśli właśnie wyjeżdżasz na wakacje w ofercie all inclusive i myślisz, że podczas urlopu nie jest możliwe stosowanie zdrowej diety… Koniecznie wypróbuj poniższe porady!

15 zasad, których musisz trzymać się na wakacjach

1. Jedz regularnie

Regularne posiłki zapobiegają nadmiernemu uczuciu głodu, dzięki czemu podczas

wieczornej kolacji zjesz swój posiłek spokojnie i w rozsądnych ilościach.

2. Nie przejadaj się!

Choć kuchnie hotelowe kuszą swoich gości niecodziennymi potrawami, pamiętaj masz dużo czasu, zdążysz wszystkiego spróbować. Produkty wybieraj rozsądnie, zgodnie z regułami zdrowego żywienia, ponieważ posiłki wyglądające „lekko” w lokalach gastronomicznych są zazwyczaj bardziej kaloryczne ze względu na większą ilość dodanego tłuszczu niż w warunkach domowych (1).

3. Pij wodę, zamiast soków

Decydując się na korzystanie z kuchni hotelowych dostarczysz większą ilość kalorii niż zazwyczaj. Zrezygnuj z popijania dań sokami, które w jednej szklance mają nawet 100 kcal, jednak nie zapewnią Ci uczucia sytości (2).

4. Wybieraj mniejsze porcje posiłków niż zazwyczaj

Dania w restauracjach hotelowych mogą być bardziej kaloryczne niż te domowe,

pamiętając o tym wybierz mniejsze porcje posiłków.

5. Jeśli możesz, zrezygnuj z przystawek

Przystawki to dodatkowa porcja kalorii. Zazwyczaj przystawki nie są w stanie zaspokoić naszego głodu, więc zjadamy również danie główne, przy dodatkowo zaostrzonym apetycie.

6. Większość talerza powinny stanowić warzywa

Na wakacjach nie zapominaj jak prawidłowo skomponować swój posiłek. Zadbaj, aby połowę talerza stanowiły warzywa. Dostarczysz dzięki temu dużą porcję witamin i błonnika, który zapewni dłuższą sytość po posiłku (3).

7. Jako przekąskę wybierz miejscowe owoce

Choć w hotelowych restauracjach będą kusiły Cię regionalne ciasta i inne desery, na przekąskę wybierz owoce. Dostarczysz dzięki temu mniej kalorii, ale za to porcję witamin i antyoksydantów. Będzie to też dużo lepszy wybór przed całodniowym zwiedzaniem czy plażowaniem, dzięki czemu poczujesz się lekko, zamiast odczuwać zmęczenie i senność po posiłku.

8. Zamiast kolorowych drinków, wybierz alkohole bez dodatków

W wakacje większość osób sięga po alkohol. Alkohol jest dosyć kalorycznym produktem, który jednocześnie nie dostarcza organizmowi żadnych korzystnych składników. Jednak sięgając po niego podczas urlopu, zrezygnuj z kolorowych drinków, z dużą ilością kalorycznych soków i likierów, soki i likiery barmańskie zawierają dużo cukru oraz dużo kalorii (4).

9. Miejscowe desery spożywaj sporadycznie i w małych ilościach

Nie odmawiaj sobie spróbowania miejscowych potraw i deserów. Pamiętaj jednak, że często te najbardziej zachęcające desery to duża porcja tłuszczu i cukru oraz tzw. „bomba kaloryczna”. Kawałek apetycznego tiramisu to przeciętnie 170g czyli aż 540 kcal (5).

10. Zwiedzaj!

Zamiast całodniowego leżenia nad basenem, wybierz zwiedzanie. Oprócz wspomnień, będzie to świetna aktywność fizyczna.

11. Na dłuższe podróże zabierz ze sobą butelkę z filtrem

W krajach gdzie temperatura jest wyższa, znacznie częściej będziesz sięgać po wodę. Jeśli w trakcie podróży zabraknie ci płynów, nie kupuj soków i innych napojów w pobliskich sklepach. Przed wyjazdem przygotuj butelkę z filtrem, którą napełnisz w każdym miejscu.

12. Przygotuj przekąski na wycieczki

Na wakacjach możesz ograniczyć korzystanie z restauracji i fast-foodów jeśli wcześniej przygotujesz zdrowe przekąski. Pudełko z owocami i orzechy to świetna zdrowa przekąska!

13. Skorzystaj z siłowni

Duże hotele często wyposażone są w siłownie. Jeśli wcześniej trenowałeś już w takim miejscu, to świetnie! Możesz dalej kontynuować swój plan treningowy. Jeśli jednak wcześniej przerażała Cię myśl o zatłoczonej siłowni, to siłownia hotelowa może być dobrym pomysłem, aby pójść tam pierwszy raz. Szczególnie w porannych godzinach zapewne będzie całkiem pusta, dzięki czemu bez stresu zapoznasz się z całym sprzętem.

14. Zamiast basenu hotelowego wybierz pobliską plażę

Basen hotelowy wraz z leżakami będzie zachęcał do całodniowego leżenia i korzystania z pobliskich barów. Zamiast tego wybierz plażę, która będzie niedaleko Twojego hotelu. Spacer na plażę to dodatkowa forma aktywności, a jeśli znudzisz się plażowaniem, spaceruj brzegiem morza.

15. Korzystaj z atrakcji, które sprzyjają zwiększonej aktywności

W hotelach lub podczas zorganizowanych wycieczek możesz spotkać się z wieczorami integracyjnymi. Najczęściej będą to wieczory taneczne. Wykorzystaj to jako dodatkową formę ruchu i dobrej zabawy.

Bibliografia

1. https://www.damianparol.com/all-inn/. [Online]
2. http://www.ilewazy.pl/szklanka-soku-pomaranczowego. [Online]
3. https://ncez.pzh.gov.pl/abc-zywienia/talerz-zdrowego-zywienia/. [Online]
4. https://www.guiltfree.pl/blog/2013/08/07/jak-pic-aby-nie-przytyc/. [Online] 5. http://www.ilewazy.pl/kawalek-tortu-tiramisu. [Online]

Udostępnij

Wyjadaczki.pl © 2022 All Rights Reserved