Wiosenna Dieta Detox - oczyszczenie organizmu | Wyjadaczki | Portal Diet
Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Wiosenna Dieta Detox – oczyszczenie organizmu

Zima nie motywuje do aktywnego spędzania czasu. Dnie są krótkie, jest nam ciągle zimno, mało się ruszamy, jemy bardziej tłusto, kalorycznie. Dania są mało urozmaicone i zawiesiste. Nic nam się nie chce. Koczujemy czekając na wiosnę. To przekłada się także na nasz organizm, na jego strukturę i sposób działania. Zapychamy się, nie tylko żołądki, ale i jelita, żyły. Nie dostarczamy wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, a dodatkowo wrzucamy masę niezdrowych substancji… Dlatego warto pomyśleć do wprowadzeniu oczyszczania – Wiosenna Dieta Detox!

Czym jest dieta detoksykacyjna, oczyszczenie organizmu czy detox

Diety detoksykacyjne – dieta detox stanowią jedne z najpopularniejszych strategii dietetycznych.

Założeniem diet detox jest utrata wagi oraz eliminacja toksyn z organizmu. Oczywiście przy jednoczesnym zachowaniu dobrego samopoczucia oraz promocji ogólnie pojętego zdrowia.

Detox sam w sobie jest stosunkowo nowym terminem. Mimo to kilka klinicznych badań wskazuje, że dieta detoksykacyjna może korzystnie wpływać na eliminację zanieczyszczeń organicznych z naszego organizmu oraz usprawniać detoksykację wątroby.

Stosowanie tej diety wydaje się być również zasadnym w zespole chronicznego zmęczenia, chorobach autoimmunologicznych, zaburzeniach żołądkowo-jelitowych, stanach zapalnych. Ale także ze względu na wcześniej już wspomniane wszechobecne w środowisku toksyny.

Toksyny w naszym organizmie

Toksyny są produkowane przez bakterie gram-ujemne i gram-dodatnie w środowisku glebowym oraz wodnym. Mogą one powstawać zarówno w warunkach tlenowych, jak i beztlenowych. Ich obecność w naszym organizmie może nieść za sobą negatywne konsekwencje zdrowotne. W nawiązaniu bardziej komercyjnym toksyny związane są z zanieczyszczeniami, wysoko przetworzonym jedzeniem, chemikaliami syntetycznymi, ciężkimi metalami oraz innymi produktami, które mogą być dla nas potencjalnie szkodliwe.

Artykuły spożywcze w tym rozumieniu dzielimy na te złe i dobre. Organizm człowieka może sam usuwać toksyny z organizmu. Najczęściej poprzez: skórę, nerki, wątrobę oraz jelita. Aby pozbyć się zanieczyszczeń obecnych w naszych płynach ustrojowych powyższe narządy muszą cały czas silnie pracować. Dlatego warto unikać w naszym menu: tłuszczów nasyconych, cukrów oraz przetworzonej żywności. Natomiast należy postawić na dietę bogatą w warzywa, owoce oraz naturalne i świeże produkty.

W procesie detoksykacji organizmu szczególną rolę naukowcy przypisują takim składnikom diety jak: błonnik, antyoksydanty, witaminy z grupy B, flawonoidy i glutation.

Natomiast wśród danych pochodzących z badań przeprowadzonych na zwierzętach właściwości oczyszczające przypisuje się takim produktom spożywczym jak: nori, olestra oraz kolendra.

Dieta Detox - jak często i dla kogo?

Detoks należy przeprowadzać na przełomie pór roku, szczególnie na skraju zimy i lata. Na przeprowadzenie diety oczyszczającej powinny postawić szczególnie osoby, którym grzeszki żywieniowe w ostatnim czasie towarzyszyły dość często ze względu na mijającą zimę, a także osoby żyjące w dużym stresie oraz napięciu.

Należy jednak pamiętać, że dieta detoksykacyjna nie będzie odpowiednia dla każdego. W przypadku chorób nerek, wątroby, cukrzycy, anemii, ciąży, chorób układu krążenia i układu moczowego powinniśmy przed decyzją o detoksie zgłosić się do lekarza w celu konsultacji medycznej.

Zasady stosowania diety detoksykacyjnej

  1. Zrezygnuj z białego cukru – za najlepsze rozwiązanie uważa się całkowitą jego eliminację z diety. Jednak, gdy nie jest to możliwe najrozsądniej sięgnąć po jego zamienniki (ksylitol, miód, stewia lub daktyle).
  2. Sięgaj po węglowodany złożone – wyeliminuj mąkę pszenną. Wybieraj i przyrządzaj produkty na bazie mąki żytniej, gryczanej, bądź jaglanej. Biały ryż zamień na brązowy. Jedz kasze. Szczególnie kaszę jaglaną, która jest bezglutenowa oraz zasadotwórcza. A także kaszę gryczaną, jęczmienną, bulgur, pęczak, amarantus czy quinoe.
  3. Postaw na regularność – jedz trzy, cztery posiłki w ciągu dnia w regularnych odstępach czasu. Dokładnie przeżuwaj każdy kęs i staraj się nie przejadać. Ostatniego posiłku nie spożywaj bezpośrednio przed snem. 
  4. Zwiększ liczbę warzyw i owoców – możesz zastąpić przekąskę koktajlem, sokiem bądź sałatką. Pamiętaj o tym, aby w twoim menu przeważały w większym stopniu jednak warzywa, niż owoce. Najlepiej spożywać je w formie surowej.abłka i cytryny.
  5. Postaw na dobre tłuszcze – unikaj tłuszczów zwierzęcych, masła oraz smalcu, stawiaj na oleje roślinne, np.: olej lniany, olej rzepakowy i oliwa z oliwek. Sporządzając posiłki zawierające warzywa i owoce w celu wchłaniania witamin, które są w dużym stopniu rozpuszczalne w tłuszczach. Dodaj odrobinę oliwy z oliwek.
  6. Unikaj produktów mlecznych oraz mięsa – zamiast mleka stosuj roślinne alternatywy. To świetna baza do koktajli, bądź owsianek. Zamiast mięsa częściej sięgaj po ryby i strączki. Sięgając po nasiona roślin strączkowych należy je wcześniej namoczyć.
  7. Wyeliminuj z diety sól – postaw na naturalne przyprawy i zioła.
  8. Włącz do diety orzechy i nasiona – pestki dyni, nasiona słonecznika, chia, siemię lniane, orzechy włoskie, orzechy laskowe, orzechy brazylijskie, migdały i sezam to świetne przekąski jak i dodatki do sałatek, bądź koktajli.
  9. Spożywaj dużo płynów –  woda z cytryną, woda z imbirem, kompot, herbata biała, herbata zielona, herbata czerwona oraz ziołowe napary np. z pokrzywy, mniszka lekarskiego oraz skrzypu polnego to jest to! Zrezygnuj natomiast z kawy, gazowanych napojów oraz alkoholu.
  10. Aktywność fizyczna – jest ona nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia. Wybierając ćwiczenia pamiętaj, aby dostosować intensywność do swoich możliwości oraz preferencji.
  11. Zrezygnuj z papierosów – palenie nie tylko jest niezdrowe, ale zakwasza organizm, zwiększa ryzyko chorób układu krążenia oraz nowotworów.

Twoja Dieta DETOX

7-dniowy Detox – Wiosenne Oczyszczanie To 7 dni super prostych dań, złożonych z produktów, które oczyszczą Twój organizm i spowodują, że schudniesz dla zdrowia i urody!

Każdy dzień to 3 pełnowartościowe posiłki. Kaloryczność obniżona do 1200 kcal, by oczyszczanie było efektywne i nie obciążało dodatkowo organizmu.

Pozbędziesz się kilogramów, które nazbierałaś/eś przez zimę! Jednocześnie przygotujesz swój organizm do pięknego chudnięcia przed latem i sezonem plażowym. Wyprzedź wszystkich innych! Odzyskaj energię, siłę, witalność i moc!

Zacznij już dziś, a do następnego urlopu wszyscy będą rwali sobie włosy z głowy z zazdrości o Twoją Figurę! Kup 7-dniowy Wiosenny Detox i pokaż na co Cię stać!

Detox składa się z prostych dań, opartych na produktach dostępnych w każdym sklepie. Przygotowanie posiłków zajmie Ci tylko chwilę, a będziesz mieć pewność, że jest zdrowo i wartościowo.

Luty i marzec to najlepszy czas na oczyszczanie. Śpiesz się!

7-dniowy Wiosenny Detox – Luty i marzec to najlepszy czas na oczyszczanie. Śpiesz się!

Udostępnij

Wyjadaczki.pl © 2022 All Rights Reserved